Brockhoff party - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Familie Brockhoff - WaarBenJij.nu Brockhoff party - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Familie Brockhoff - WaarBenJij.nu

Brockhoff party

Door: Fambrockhoff

Blijf op de hoogte en volg Familie Brockhoff

22 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Eenmaal aangekomen op het vliegveld in Dusseldorf moeten we door de douane. Vorig jaar was het mama die tegengehouden werd omdat ze een schaar bij zich had in de handbagage. Dit jaar hadden we verwacht dat ik (Anouk) extra gecontroleerd werd omdat ik een botstimulator bij me heb die toch verdacht veel op een bom lijkt. Maar nee, dit jaar werd papa gepakt met explosieven! Hele controle maar het bleek uiteindelijk toch vals alarm te zijn.

De vluchten verliepen allebei prima. We hebben allemaal dikke enkels van het lange zitten. Zonder al te veel turbulentie en met goed aansluitende vluchten kwamen we aan op het vliegveld van Cape Town. Hier stond een typisch Afrikaanse man op ons te wachten met het bordje : BROCKHOFF PARTY! Die hebben meteen al een goede indruk van ons. Hij heeft ons geholpen met het huren van een auto. De auto die we oorspronkelijk zouden krijgen was te klein. Met 3 koffers zat hij al propvol, we hebben nu een busje. Het links rijden was even oefenen,maar we zijn zonder kleerscheuren aangekomen in ons hotel. We hebben 2 grote kamers met uitzicht op zee en privezwembad.

Het is wel een beetje koud hier, het waait heel hard. We zijn net lekker uit eten geweest in het hotel. Het is best grappig, zijn we 19 uur onderweg geweest...komen we hier aan praat het personeel (gebrekkig, heel gebrekkig) Nederlands oftewel Afrikaans.

• 26 Juli 2011 - 20:13

Mandy:

Deed je vader ook elke keer de ruitenwisser aan in plaats van de ruitenwisser xD. Whaha als ik jullie aan zou zie komen zou ik jullie ook niet zomaar door de douane laten hoor. Idd nog een wonder dat ze jou dr met die botstimulator door hebben laten komen :p