Pinguïns en bavianen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Familie Brockhoff - WaarBenJij.nu Pinguïns en bavianen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Familie Brockhoff - WaarBenJij.nu

Pinguïns en bavianen

Door: Fambrockhoff

Blijf op de hoogte en volg Familie Brockhoff

23 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Wisten jullie dat er ook pinguïns in de bosjes leefden?

Vandaag zijn we vroeg opgestaan omdat er heel wat op de planning stond. We zijn eerst naar de Muizenberg geweest waar we even over het strand hebben gelopen. Hier staan allemaal leuk gekleurde huisjes en er lag echt abnormaal groot zeewier. We hebben een nieuwe sport uitgevonden, zeewierspringen (touwtje springen met zeewier). Hierna zijn we doorgereden naar boulders beach, waar de Afrikaanse Pinguin leeft. Pinguïns kwamen echt tot 20 cm dichtbij. Eerst volgden we de toeristische route maar na geluncht te hebben zijn we toch nog even over de rotsen heen geklommen. Dit was een slimme actie want we kwamen in een stukje natuur waar nog niet veel mensen geweest waren, super mooi. En privé-optreden van de pinguïns. Naast pinguins en nog zo'n 8000 andere vogels hebben we ook een klipdassie gezien! Dit is een 50 cm groot diertje dat lijkt op een grote cavia maar anatomisch meer verwant is aan de olifant.

Hierna zijn we doorgereden naar Kaap de goede hoop, volgens papa het einde van de wereld. We zijn hier met het trammetje naar boven gegaan.dit ligt 9635 km van Amsterdam vandaan. Onderweg naar de kaap stonden er allemaal bordjes met watch out baboons, keep windows closed! Uiteindelijk kwamen we een paar bavianen tegen. En ja hoor, ramen wagenwijd open en filmen/foto's maken.

Na ons bezoek aan het uiterste puntje van Afrika zijn we weer rustig terug gereden naar het hotel. Morgen naar de tafelberg en Kaapstad bekijken.

• 31 Juli 2011 - 18:49

Mandy De Waardt:

Zeewierspringen xD whahaha briljant. Ze zijn wel echt belachelijk groot ja. Wel een leuke foto! Daar kan je wel de grootste sushi van de wereld mee maken denk ik. Nou je vader is dan één van de weinige mensen die kan zeggen dat hij het einde van de wereld gezien heeft toch :P hahaha

• 31 Juli 2011 - 18:51

Mandy De Waardt:

Met die bavianen moet je trouwens echt oppassen hoor. Nancy en Ilse hadden het advies om de ramen en deuren dicht te houden ook in de wind geslagen. Maar bij hun zat er dus wel mooi ineens een baviaan op de achterbank, waarna ze allemaal uit de auto zijn gerend (die beesten kunnen echt gevaarlijk zijn.) en er vervolgens nog 3 bavianen in de auto gingen zitten. Gelukkig gingen ze weg nadat ze de zak chips hadden gestolen en opgegeten xD