Rondje Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Familie Brockhoff - WaarBenJij.nu Rondje Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Familie Brockhoff - WaarBenJij.nu

Rondje Kaapstad

Door: Fambrockhoff

Blijf op de hoogte en volg Familie Brockhoff

24 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag zijn we Kaapstad gaan verkennen. We zijn mee geweest met een city sightseeing tour per bus. Tijdens deze tour konden we bij mooie plekken in Kaapstad uitstappen. Ook kregen we tijdens de rit informatie over de stad. We zijn o.a. uitgestapt bij een kleine markt. Mama wilde een nieuw masker voor in ons huis. We gingen naar een kraampje toe waar ze heel veel maskers hadden. Meteen kwam er een hele enthousiaste man naar ons toe die ons veel informatie gaf over de verschillende maskers. Uiteindelijk hebben we een zulu welkomsmasker  na veel afdingen gekocht ,zelfs met gratis plastic zakje en 4 jaar garantie. We hoefden alleen even een ticket te kopen en terug te vliegen en we zouden ons geld terug krijgen!

Helaas konden we niet de tafelberg op. Ze waren aan het werken aan de kabelbaan. We zijn ook uitgestapt bij Camps bay. Dit is in de zomermaanden een populaire badplaats. Maar aangezien het nu niet echt strandweer is, was het een beetje uitgestorven. We hebben heerlijk pizza gegeten in een Italiaans restaurant. Hierna zijn we weer op de bus gestapt en verder gereden.

We hebben ook het WK voetbal stadion van Kaapstad gezien. Na de rit zijn we zelf nog de Signal Hill opgereden, waar het heel hard waaide. Nu zitten we voor onze hotelkamer met een kopje thee naar de zonsondergang te kijken. We zijn er net achter gekomen dat we vanaf hier ook Robbeneiland kunnen zien!

Morgen naar het volgende hotel..

• 25 Juli 2011 - 06:33

Riet Kammenga:

Hallo fam,Brockhoff!Ja Marcel je oude oppas slaapt niet!!Wat is dit leuk,jou met je gezin te volgen op je vakantie in Sud Afrika,ben daar ook geweest in mijn"vaartijd",begin jaren 1970.Hoop dat het qua natuur hetzelfde gebleven is maar wat betreft onze "swarte mede-mensk",wel wat anders geworden is,'t was toen een zooitje!Geniet er van allemaal,ik blijf jullie volgen!Riet.

• 31 Juli 2011 - 18:55

Mandy De Waardt:

Wow die zonsondergang is echt supermooi! Whahahaha en dat rode ding achter jullie op die foto met dat beeld, die vind ik leuk :P
    Die 4 jaar garantie is wel heel fijn. Dat heb je wel zwart op wit hoop ik?