Walvissen - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Familie Brockhoff - WaarBenJij.nu Walvissen - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Familie Brockhoff - WaarBenJij.nu

Walvissen

Door: Fambrockhoff

Blijf op de hoogte en volg Familie Brockhoff

25 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Hermanus

Vandaag zijn we naar het tweede hotel gegaan. De Abalone guest lodge in Hermanus. Hermanus word ook wel de wavissenhoofdstad van de wereld genoemd.

Eergisteren waren we al helemaal enthousiast over 1 aap maar vandaag zagen we een hele kolonie! Ongeveer 30 apen zaten langs de weg. Er waren heel veel jonkies bij, superschattig! Na de apen even te hebben bekeken zijn we doorgereden naar ons hotel. Het is een heel mooi hotel met uitzicht op zee. Achter het hotel (waar maar 8 kamers aanwezig zijn) loopt een Cliff Path.

Nadat we onze koffers in de kamers hadden gezet zijn we een stuk gaan wandelen. Hermanus mag inderdaad de walvissen hoofdstad genoemd worden. De mevrouw van het hotel zei dat er niet zoveel kans was om walvissen te zien omdat ze erg laat zijn dit jaar, maar wij hebben er een stuk of 8 gezien!!! Eerst alleen de staarten boven water uit en later zagen we er een paar water spuiten. Op het moment dat we terug wilden gaan lopen sprong er eentje het water uit! En niet 1 keertje, maar wel 6 of 7 keer. Het is heel moeilijk om dit vast te leggen op de camera maar we hebben het geprobeerd.

Toen we eenmaal terug waren in het hotel zijn we lekker in het zonnetje gaan zitten met een biertje en een wijntje. We gaan straks lekker een hapje eten in Hermanus.
Pas 4 dagen onderweg en we hebben nu al zoveel gezien. Morgenochtend vroeg op en dan naar de haaien!

• 25 Juli 2011 - 19:03

Oma Tina:

Wat een superervaring weer zeg.
    Zo dichtbij walvissen spotten .
    wauw.

• 25 Juli 2011 - 20:13

Ruud En Susan:

We dachten... Eens even kijken of de Brokkies al iets geschreven hebben, en ja hoor! En al heel veel bijzondere dingen gezien meegemaakt! En dat na 4 dagen! We zijn jaloers! Ik (S) ben geen reislustig tiepje maar Zuid Afrika staat wel bovenaan mijn lijstje. Wij vertrekken zaterdag naar Zakynthos! Geen ZUid Afrika maar wel schildpadden eiland! Ook leuk :D. Nou luitjes heel veel plezier en maak mooie foto's zodat wij ook mee kunnen genieten over een paar weekjes. Xx Ruud en susan

• 26 Juli 2011 - 08:23

Jodie:

Wauw, wat hebben jullie al super leuke dingen meegemaakt zeg ! En gave foto´s. Ben ook ERRUUGG benieuwd naar het haaienverhaal, dit wordt zeker niet vastgelegd? Of dit die organisatie dat?

Anoukiiee jij schrijft dit toch of niet? Doe je leuk schat ! Mis je heel errugg ! Gister eindelijk weer is de meiden gezien, was bij Roos met Danique, Milou, Catina en Stephanie, dus dat was wel heel gezellig ! Even bijgekletst ! xxxxx Heel veel plezier, geniet ervan

• 26 Juli 2011 - 18:19

O(ma) Edith O(pa)Ben:

wat vreselijk eng maar heel spannend ik geloof dat ik dat niet zou durfen , en dan zo koud , heel stoer van jullie . nog veel plezier en ook de groeten van Lisa .

• 31 Juli 2011 - 18:57

Mandy De Waardt:

Wow supervet dat jullie zoveel walvissen gezien hebben!