Tsitsikamma - Reisverslag uit Stormsriviermond, Zuid-Afrika van Familie Brockhoff - WaarBenJij.nu Tsitsikamma - Reisverslag uit Stormsriviermond, Zuid-Afrika van Familie Brockhoff - WaarBenJij.nu

Tsitsikamma

Door: Fambrockhoff

Blijf op de hoogte en volg Familie Brockhoff

31 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Stormsriviermond

We zijn vandaag vertrokken naar de volgende bestemming, Stormsriver. Onderweg hebben we een stop gemaakt bij monkeyland. Hier leven apen in een speciaal reservaat waar ze goed in de gaten gehouden kunnen worden. Ze kunnen er ook niet uit ontsnappen. We kregen een tour van een van de medewerkers en dat was heel interessant.De man vertelde dat een van de apen soorten net als ons "flirt" . Hij doet dan zijn wenkbrauwen op en neer. In dit park zit ook de hoogste hangbrug in zuid Afrika. Op, naast en onder deze brug leven overal apen. Toen ik (Anouk) rustig over de brug liep pakte opeens een aap me bij mijn kuit vast. Ik schrok me rot. Bij Daphne ging er een haar veters losmaken. Ook was een een witte gibbon (genaamd Atlas) die de hele tijd bij onze groep bleef.

Na monkeyland reden we door naar ons hotel. Komen we er aan blijkt het helemaal niet het geboekte hotel te zijn. Wij verder zoeken en kwamen uiteindelijk aan bij het goede hotel. Midden in een natuur reservaat(Tsitsikamma)! We zitten echt aan de zee. We zijn al gewaarschuwd voor apen die je huisje overhoop gooien als je de deur open laat. In het begin maakten we al een foto van 1 klipdassie, hier zitten er honderden. Ze leven ook in bomen, hoe dan?!

Net gingen we al een stuk wandelen richting de suspension bridge. Deze was helaas voor een groot deel gesloten maar onder het eerste gedeelte van de brug was een soort grot of blowhole. Als hier een grote golf inkwam spoot het water omhoog! (zie foto), helemaal doorweekt moesten we terug lopen. 
En onthoud, geen zorgen tot morgen ! 

  • 31 Juli 2011 - 19:03

    Mandy De Waardt:

    nog een keer.. JALOEEERRSSS!!

  • 31 Juli 2011 - 19:05

    Mandy De Waardt:

    Nou ik ben weer helemaal bij :p Loop ik niet meer achter met jullie verhaaltjes. Als bewijs een reactie onder bijna elk verhaaltje.. of twee xD.. Het klinkt allemaal echt supervet en ik twijfel of ik nog wel jullie verhaaltjes wil lezen en jullie foto's wil bekijken want ik word er echt superjaloers van!! Geniet er nog van! Dikke kus van jullie buurmeisje MegaMandy

  • 01 Augustus 2011 - 07:03

    Opa Ben Oma Edith:

    tjonge tjonge wat maken jullie allemaal toch mee , de volgende vakantie kan alleen maar saai zijn , alhoewel jullie verzinnen wel weer wat geniet er van dikke kus smak smak

  • 01 Augustus 2011 - 18:34

    De Keekjes:

    hoi brockjes heb net eindelijk alles zitten lezen echt onwijs gaaf wat jullie aan het doen zijn waanzinnig mooie foto´s zal wel weer een mooi boek worden . Nou geniet er maar lekker van veel plezier nog en voorzichtig he wel heelhuids thuiskomen dikke xxx de keekjes

  • 02 Augustus 2011 - 11:26

    Opa Ben Oma Edith:

    Ik krijg er kippenvel van als ik Niels als berggeit zie lopen , maar het is gelukkig goed gegaan, en wat een geklouter . maar verstandig op tijd gestopt . geen risico lopen!!!!!!!!!!!!!!! En natuurlijk de gr van Opa Dijksman. Een kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Stormsriviermond

Familie Brockhoff

Actief sinds 10 Juli 2011
Verslag gelezen: 824
Totaal aantal bezoekers 33427

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2015 - 23 Augustus 2015

Florida 2015

24 April 2014 - 09 Mei 2014

Maleisie en Borneo 2014

03 Maart 2014 - 11 Maart 2014

Zanzibar 2014

21 Juli 2012 - 16 Augustus 2012

Noordkaap 2012

21 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Zuid-Afrika en Dubai 2011

Landen bezocht: