Safari vervolg - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Familie Brockhoff - WaarBenJij.nu Safari vervolg - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Familie Brockhoff - WaarBenJij.nu

Safari vervolg

Door: Fambrockhoff

Blijf op de hoogte en volg Familie Brockhoff

04 Augustus 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Nadat Daphne zoals afgesproken gisteren de wake up call van onze ranger had beantwoordt zoals aan hem beloofd hebben we eerst ontbeten en zijn we op pad gegaan in de heerlijke ochtendzon. Al vrij snel hadden we een groepje giraffen gevonden die wel heel dichtbij kwamen en graag op de foto wilden. In de volgende vallei vonden we een groep witte neushoorns met 1  jong (aaahhhhh), ook zagen we een heel klein stukje van een paar nijlpaarden of hippo's in een meertje.

In de middagsafari zagen we weer de groep leeuwen, dit keer waren ook de 2 vrouwtjes erbij en werd een mannetjes antilope verslonden. Het was geweldig om te zien hoe de oudste leeuw probeerde met veel gebrul niets te delen maar dat lukte niet helemaal. We zijn op zoek gegaan naar buffels maar deze waren niet te vinden, wel hebben we op de boot een drankje genomen. Deze boot vaart helaas niet over de Kariega rivier want de stroming is door de extreem zware regen voor onze komst te sterk. We zagen zelfs een weggeslagen brug. Toen we in het donker terugreden zagen we vlak bij de receptie 3 enorme nijlpaarden op het droge en de eerdere waarschuwing was dus terecht. Voor ons huisje werden we ook nog opgewacht door een groepje zebra's.

Vanochtend zijn we op zoek gegaan naar de zwarte (agressievere) neushoorns maar ook deze hadden zich goed verstopt. Het park is dan ook 90 vierkante kilometer groot dus we hebben gewoon enorm veel geluk gehad de eerste keren. Wel hebben we veel antilopes, wildebeesten, apen, bokkies, zwijntjes en voor de derde keer enkele leeuwen gezien, 1 moeder met haar 3 kids welke al knuffelend van de ene naar de andere vallei op pad waren. De foto teller gaat hard!

Vanmiddag is het wat bewolkter want het gaat vannacht regenen, maar wij hebben nog 1 (droge) safari in het verschiet en morgen gaan we weer op pad naar Oudtshoorn, struisvogel city.

• 04 Augustus 2011 - 10:20

Mandy:

haha en hoe heeft daphne die wake-up call dan beantwoord :p Daar ben ik nu wel benieuwd naar. Klinkt weer supervetn mooie foto;s ook! Die van dat hooft van dat nijlpaard is ook supermooi!

• 04 Augustus 2011 - 10:51

Oma Tina:

Heb met Lars en Jorg de foto,s bekeken. en het verslag is weer spannend oeii oei zebra,s op je stoep ,moet toch niet gekker worden .
    Liefs xxx

• 04 Augustus 2011 - 18:35

Anita:

Hey allen,

Super hoor allemaal!!! Vergeet je nooit meer en kan niemand jullie meer afnemen! Geniet ervan! Maar dat lukt wel zo te lezen en te zien.
    Wij houden het bij Diergaarde Blijdorp voorlopig, wahahahah!

Groetjes,

Anita

• 05 Augustus 2011 - 08:05

Peet & Suus H'sluis:

Werd getipt door Sas. Wat een geweldige reis maken jullie!! Erg leuk en herkenbaar! Luus dit moet een inspiratiebron voor nieuwe schilderijen zijn! Veel plezier nog met z'n allen. Groeten uit H'sluis

• 05 Augustus 2011 - 18:27

Opa Ben Oma Edth:

Zo jullie prachtig afrika avontuur zit er op .
    Goede vlucht en veel plezier in heet Dubai dikke KUS gr