Ferrari World - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Brockhoff - WaarBenJij.nu Ferrari World - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Brockhoff - WaarBenJij.nu

Ferrari World

Door: Fambrockhoff

Blijf op de hoogte en volg Familie Brockhoff

11 Augustus 2011 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Gisteren wilden we naar de traditionele Gold Souk maar dat was te heet want daar is geen airco, en als we bij het hotel op de Boulevard lopen zijn we na een half uur al doorweekt. Dus we hebben gisteravond gekozen voor de koelere versie, de Madinat Souk, een in Arabische stijl nagebouwde Souk welke onderdeel is een groot hotel, inclusief grachten en restaurants. Een echte Souk, want we waren steeds de weg kwijt. Toen we besloten te gaan eten, stonden we ineens bij een 2 sters Italiaan: niet echt iets voor ons op onze teenslippers. Bij een noodle restaurant was het beter, en daar bleek opeens bier en wijn geschonken te worden! Daarna nog lekker geshopt en wat souvenirs gekocht.

De volgende dag stond in het teken van Ferrari World. We zijn om 16:00 uur vertrokken met de taxi naar Abu Dhabi, een ritje van 45 minuten op een kaarsrechte 4 baans snelweg. Zodra we de grens met het nog rijkere Abu Dhabi overgingen begon een aangelegd bos, waar iedere boom apart van water wordt voorzien.

In Ferrari World was door de Ramadan meer personeel dan gasten aanwezig, dus we hebben alle attracties zonder rijen kunnen doen en konden vaak gewoon blijven zitten. Zo was er een achtbaan waar 2 ritsen Ferrari's een race met elkaar hielden, een hele gave simulatie waar we tegen elkaar konden racen, een 4D film etc. Maar...het allerleukst was toch wel de Formula Rosso, de allersnelste achtbaan ter wereld. In 4 seconden naar 240 km per uur, je weet gewoon niet wat je meemaakt!

Na enkele ritjes namen Niels en Daphne het allereerste karretje, en gingen helemaal uit hun dak: ze wisten niet dat hun mond zover opengeblazen kon worden! Dat hebben we daarna natuurlijk ook allemaal even gedaan. We zijn tot net voor sluiting gebleven en het was een top dag, en niet alleen voor Niels.

Morgenochtend na het ontbijt nog even inpakken en naar huis :( en sparen voor de volgende vakantie! :)

• 11 Augustus 2011 - 15:31

Saskia:

Ha dat hotel zijn wij met bootje toen naar het restaurant gegaan om met uitzicht op het bekendste hotel te dineren en ook daar hadden we toen alcohol!
    En ook nog even over de Souk gelopen daar
    Zo leuk we herkennen zoveel op de foto's, echt super!
    Zowel Zuid Afrika als Dubai alleen was het bij ons in twee vakanties
    Geniet nog even....................xxxxxx

• 11 Augustus 2011 - 18:48

Opa Ben Oma Edith:

Wat een belevenis toch weer . Ja morgen zit het er weer op , maar thuis komen is toch ook weer fijn . jullie kunnen toch nog een paar fototjes bekijken als je weer thuis bent , daar heb je een dag taak aan . hele goede vlucht en tot zaterdag .DIKKE KUS.

• 12 Augustus 2011 - 16:12

Saskia:

Goede reis naar huis......
    Spreken jullie snel! xx