Eten onder de grond bij de Sami - Reisverslag uit Karasjok, Noorwegen van Familie Brockhoff - WaarBenJij.nu Eten onder de grond bij de Sami - Reisverslag uit Karasjok, Noorwegen van Familie Brockhoff - WaarBenJij.nu

Eten onder de grond bij de Sami

Blijf op de hoogte en volg Familie Brockhoff

30 Juli 2012 | Noorwegen, Karasjok

Vandaag was weer een geweldige dag, vanochtend laat vertrokken, we hebben een beetje uitgeslapen vandaag.

De reis gaat vandaag naar Noorwegen de trip zal ongeveer 2 uur rijden zijn.

We kwamen dan ook al vroeg op de camping aan in Karasjok. We hebben hier 4 fietsen gehuurd en zijn naar het Sami museum gegaan. Dit museum bestaat deels uit een film en deels uit een parkje waar je kan zien hoe de Samen vroegen leefde. Hier lopen ook weer rendieren rond, maar deze zaten allemaal verstopt, maar Niels kent waarschijnlijk hun taal, hij gaf een vreemde kreet (ploeloeloe) en ineens kwamen alle rendieren tevoorschijn rennen!

Dat was natuurlijk lachen!

‘s avonds zijn we terug gegaan naar dat park, en daar hebben we uit gegeten in dit Samenrestaurant . Dit ligt onder de grond met in het midden een vuur, heel apart om daar te eten. Veel stond er niet op de kaart het was Zalm, Rendier of Eland, smullen voor Marcel en Niels, voor Daphne en mij hebben ze iets vegetarisch in elkaar geflanst, maar het was heerlijk.

Bij terugkomst op de camping zijn we even in de Lavoo (soort tipi) gaan zitten bij een groot vuur in het midden en daarom heen banken met rendiervellen.
Nu zitten we weer in de camper niet om dat het weer slecht is maar voor de muggen. Hier zeggen ze dat het reuze mee valt, maar wij vinden dit niet zo prettig.