Zalmrivier - Reisverslag uit Eiby, Noorwegen van Familie Brockhoff - WaarBenJij.nu Zalmrivier - Reisverslag uit Eiby, Noorwegen van Familie Brockhoff - WaarBenJij.nu

Zalmrivier

Blijf op de hoogte en volg Familie Brockhoff

01 Augustus 2012 | Noorwegen, Eiby

Vandaag sliepen Niels en ik nog lekker toen mams en paps al begonnen met rijden. We zouden eigenlijk nog een nachtje op de noord kaap blijven maar dat is uiteindelijk niet door gegaan omdat het toch heel mistig bleef en toch nog wel heel erg koud was. We hadden ook vannacht om de 2 uur kunnen checken of de mist weg was en we de zon konden zien schijnen. Toby had ons namelijk heel de nacht wakker gehouden met piepen en poepen.

We zijn toen gaan rijden richting Alta. De weg richting Alta was heel mooi omdat het door de bergen heen ging. We reden langs de noorse alpen en we hebben ook watervallen gezien die heel mooi waren. Onderweg hebben we ook echt hele grote kuddes rendieren gezien van ong. wel 50 stuks (of meer) zoveel waren het er. Dachten wij blij te zijn toen we er in Zweden één zagen.. haha. We hebben ook weer voor het eerst in Noorwegen schapen gezien langs de weg.
Toen we aankwamen in Alta hadden we gelijk een goed plekje gescoord op de camping. Lekker in de zon en naast de zalmrivier. Mama had al snel een zalm gespot die tegen de stroming in sprong en ze zei dat die best groot was. Niels heeft nog een zalmpje gevangen maar dat was ook zijn enigste (ong. 15 centimeter). Mama heeft ook een wasje gedraaid op de camping. Al snel kwam ik er achter dat de vliegen op deze camping niet zo leuk zijn, ze vallen namelijk Toby aan. Ze bijten Toby en hij heeft daar aardige bloeduitstortingen van. Maar we hebben het nagevraagd en maak je niet druk want het is ongevaarlijk. Maar om te voorkomen dat het nog erger wordt laten we hem toch liever binnen.

Mama heeft macaroni gemaakt op de skottelbraai. En daarna zijn we nog even een stukje gaan lopen over een brug over de rivier om te kijken of we nog zalm konden spotten! Maar helaas, niks gezien. Ze zijn hier wel veel aan het vliegvissen ( moest er nog even bij van vaders).

• 02 Augustus 2012 - 11:26

Opa En Oma:

Wat maken jullie toch een leuke reis, jammer dat het mistig was op e Nord Kap, maar het kan nog erger hoor toen wij er waren kon je geen hand voor ogen zien, wat leuk hè als je rendieren tegen komt ze zijn leuk en lekker, Nou Niels je hebt meer vis gevangen dan ik in die 4 of 5 keer dat we Noorwegen geweest zijn. Gaan jullie nu richting Lofoten ??? Vergeet niet even langs Fauske te gaan daar heb je nl roze marmer groeves.Nou veel plezier en we zien de volgende foto's wel