Oslo en vele tunnels, oeps.. - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Brockhoff - WaarBenJij.nu Oslo en vele tunnels, oeps.. - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Brockhoff - WaarBenJij.nu

Oslo en vele tunnels, oeps..

Blijf op de hoogte en volg Familie Brockhoff

08 Augustus 2012 | Noorwegen, Kristiansand

Wist je dat je met een camper van 3.1 meter hoog best onder een brug van 2.7 meter past?

Onderweg naar het oversteek punt naar Denemarken reden we door Oslo en daar hebben we natuurlijk weer een Macdonalds kunnen scoren. Op weg naar een plek om de burgers te verslinden zag Marcel een te lage brug even over het hoofd. Gelukkig hield hij de vaart erin en kwamen we met wat gerammel meteen weer los. En met de schrik vrij, totaal geen schade.

Van Oslo zelf hebben we weinig gezien, want daar ga je volledig onder door via een grote tunnel. Na Oslo kwamen we op een nieuwe snelweg terecht met meer dan 30 tunnels en was de snelheid weer 100km. Even wennen en helaas wordt het allemaal weer wat platter.

Op de plaats van bestemming regende het pijpenstelen, dus besloten we maar meteen 85 kilometer door te rijden naar Kristiansand, het vertrekpunt van de veerboot. En daar was de lucht weer blauw en hebben we toch weer in de zon kunnen zitten en buiten kunnen barbecueën.

We hebben toch besloten de veerpont voor morgen te reserveren en hadden gelukkig nog net een plekje op de pont van 6:45, dus dat wordt morgen vroeg op!

• 09 Augustus 2012 - 14:48

O(ma)Edith:

Wat een mazzel dat je geen schade hebt , morgen nog in duitsland en dan weer op naar de bratwursten
    en dan het laatste stuk zonder bergen en tunnels maar nog wel even goed oppassen want hier rijden weer veel auto's . Ik hoor wel hoe laat jullie thuis zijn . tot gauw PS kwam een dag te laat op Milou haar verjaardag ( niet lachen) gr Kus moeder