In de jungle - Reisverslag uit Taman Nesa Jaya, Maleisië van Familie Brockhoff - WaarBenJij.nu In de jungle - Reisverslag uit Taman Nesa Jaya, Maleisië van Familie Brockhoff - WaarBenJij.nu

In de jungle

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Familie Brockhoff

28 April 2014 | Maleisië, Taman Nesa Jaya

Gisteren zijn we na het eten voorgesteld aan onze ranger voor de komende dagen hier in Taman Negara. We zijn daarna meteen op nachtsafari gegaan. We liepen in het donker door de jungle met allemaal een eigen zaklamp. We hebben onder andere wandelende takken, een vogelspin en een slang van 3 meter gezien!! 2 rangers waren er al voorbij gelopen tot Anouk opeens riep : SNAKE! Als klap op de vuurpijl lag er bij terugkomst nog een tapir te slapen voor het restaurant.

Vandaag zijn we weer vroeg opgestaan omdat we om half 9 weer opgehaald werden door de ranger. Als we niet door de ranger gewekt werden dan was het wel door de groep apen die over park aan het rennen was. Na een lange tocht tussen alle bomen en planten door kwamen we aan bij de canopy walk. Dit zijn de loopbruggen waar je 45 meter boven de grond tussen de boomtoppen loopt. Dus Lucienne en Daphne hebben hun grenzen weer verlegd. Na een lunch op het park hadden we ook nog een druk middagprogramma. We zijn in kleine bootjes gestapt waar je maar met zn 3en in paste om hiermee naar een waterval ( Lata Berkoh) te gaan. Hier bleek een bijenplaag te zijn dus we moesten het water in rennen om te ontsnappen. Toen we terug gingen met de bootjes hadden we het geluk dat net de dagelijkse stortbui weer plaats vond, en natuurlijk hadden we geen dak. Maar we hebben het allemaal weer overleefd, alleen Niels heeft een bloedzuiger meegenomen als souvernir.

Morgen gaan we eerst nog naar Orang Asli, dit zijn de oorspronkelijke maleisische bewoners. En daarna gaan we nog raften op de rivier! Dan is ons verblijf in Taman Negara alweer voorbij en vertekken we terug naar Kuala Lumpur om daar het vliegtuig naar Borneo te pakken.

• 28 April 2014 - 22:29

Bert En Oma Tina:

Tjonge wat spannend,,,,eng die loopbrug,,,,
    SNAKE ??? wat groot ,
    Toen Marcel een jaar of 10 was en we met z,n allen een dagje naar de hei gingen, en hij plotseling een adder van 40 cm. zag ,hebben we hem nog nooit zo hard zien rennen ,schreeuwende , een slang , help.!!!!!!!!!!!

groetjes, wij genieten mee.X