Orang asli, kuala lumpur en naar Borneo - Reisverslag uit Sepilok, Maleisië van Familie Brockhoff - WaarBenJij.nu Orang asli, kuala lumpur en naar Borneo - Reisverslag uit Sepilok, Maleisië van Familie Brockhoff - WaarBenJij.nu

Orang asli, kuala lumpur en naar Borneo

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Familie Brockhoff

01 Mei 2014 | Maleisië, Sepilok

Na 2 dagen stilte weer even een update van onze reis. Op dinsdag zijn we in de ochtend met een klein bootje tegen de stroom op gaan varen en langs geweest bij de Orang Asli, de oorspronkelijke bewoners van Maleisie. We kregen daar een demonstratie hoe men vuur maakt en hoe het blaaspijp schieten werkte. Daarna mochten we het zelf proberen en alleen Daphne schoot in 1 keer raak en mocht trots op de foto.

In de middag ging Niels leren en zijn de meiden gaan zonnen op een eilandje . Lucienne en ik hebben een voeten massage geregeld en deze hebben de meiden die avond ook nog gedaan.

De dag erna werden we weer per boot en busje teruggebracht naar Kuala Lumpur, hier zijn we 's avonds wat gaan shoppen en hebben weer flink westers steak gegeten bij TGI Fridays.

Vanochtend vroeg op en naar de luchthaven, waarna we in 2,5 uur naar Borneo vlogen. De ranger bracht ons naar het resort en we kwamen mooi op tijd voor het voeren bij het opvangcentrum voor verweesde Orang Oetans, waarvan we er 2 zagen.

Op het resort kregen we net voor het eten echter een verrassing want er zat een wilde oerang oetang op het terras en deze wilde alles opeten en opdrinken en dat leverde geweldige foto's op. En nu van heel dichtbij, een hele bijzondere ervaring. We moesten zelfs even vluchten met onze drankjes in de hand!

Morgen worden we vroeg opgehaald voor een dag en nacht op Turtle island, een uurtje voor de kust.

• 02 Mei 2014 - 11:31

(0)ma Edith:

tsjongetsjongetsjonge , wat een spannende reis, wel geweldig . nog even schilpadden redden , prachtig . In beschrijving staat dat jullie vrijdag aankomen , klopt dat ? maar denk daar nog even niet aan nog even genieten, dikke kus

• 02 Mei 2014 - 12:06

(O)ma Tina:

Wat is het toch allemaal spannend wat jullie doen ..........
    Een voetmassage is zeker niet overbodig..
    En Niels nog tussendoor leren ....lukt dat wel met al die ervaringen???
    Jongens geniet ervan, wij genieten van jullie verhalen en plaatjes.
    XXX