Bij de locals langs de Kinabatang rivier - Reisverslag uit Sukau, Maleisië van Familie Brockhoff - WaarBenJij.nu Bij de locals langs de Kinabatang rivier - Reisverslag uit Sukau, Maleisië van Familie Brockhoff - WaarBenJij.nu

Bij de locals langs de Kinabatang rivier

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Familie Brockhoff

04 Mei 2014 | Maleisië, Sukau

Vanochtend zijn we heel vroeg op pad gegaan met de boot en hebben weer heel veel apen gezien. We zijn ook naar 1 van de Oxbow meren geweest, dit is een stuk rivier in de vorm van een hoefijzer waar de rivier niet meer doorheen stroomt maar omheen gaat.

We kregen een ontbijt midden in de jungle, en daarna zijn we langsgeweest bij de lokale bewoners en hebben we ook een allemaal een boom(pje) geplant.

Het toilet is een huisje op twee boomstammen op de rivier, lekker! De dokter komt eens in de 2 weken langs met de boot, aan de andere kant kost een bevalling in het ziekenhuis 1 Ringit, ongeveer 23 cent!

In de middag hebben we weer een boat cruise gedaan nu verder de rivier op, op zoek naar de Hornbill vogel, een soort Toekan. En ja hoor, we hebben 3 soorten gezien waaronder een setje van de Rhino Hornbill met een grote hoorn op de snavel. Deze kwamen gewoon over ons heenvliegen.

In de avond hebben we nog een night walk met onze ranger Basri gedaan, maar hier hebben wij als 'die hards' geen echte nieuwe insecten meer gezien (denken we...).

• 05 Mei 2014 - 14:54

(O)ma Tina:

niet jullie malariapillen vergeten in te nemen hoor .
    X

• 06 Mei 2014 - 11:51

MegaMandy:

Hahaha dat ze dan nog de moeite nemen om een hokje te maken voor die wc hè?! Alles wat je erin laat vallen stroomt er toch zo aan de zijkant weer uit xD
    Bijzonder om die zeeschildpadden eieren te zien leggen hè?! En dan hijgend en puffend weer terug naar de zee zeker?

Mijn grootste avontuur deze vakantie was dat ik een rondje wilde gaan wandelen en zo in gedachten aan het doorstappen was dat ik ineens in Schipluiden liep, waar mama me vervolgens moest komen halen xD Jullie begrijpen dus dat ik groen zie van jaloezie bij het lezen van deze spannende avonturen ^^

Have fun!
    Dikke zoen